ZF Race Engineering Celebrates 15th Anniversary

SACHS PERFORMANCE WERNHER ヴェルナー ザックスパフォーマンス– Impressive track record of success ever since the era of the Silver Arrows.
– シルバーアローの時代以来。無敗伝説の金字塔を掲げて。
– ZF subsidiary develops and manufactures high-tech products for worldwide top-caliber motorsports.
– ZFの子会社は世界のトップ口径のモータースポーツのためのハイテク製品を開発製造しています。
– 85 employees at ZF Schweinfurt location.
– ZFシュヴァインフルト85の従業員。

Schweinfurt, September 19, 2013. The roots of ZF in motorsports reach all the way back to the beginnings of automotive history. Even in the early days of Grand Prix racing, the best teams banked on the products from ZF. In 1998, ZF pooled its motorsports expertise in a separate, spun-off company. In 2013, ZF Race Engineering GmbH is celebrating its 15th anniversary.
シュヴァインフルト、 2013年9月19日。モータースポーツにおけるZFのルーツは、自動車の歴史の始まりに戻ってすべての道に達する。でも、グランプリレースの初期に、最高のチームはZFの製品でバンク。 1998年に、 ZFは別、スピンオフ企業で、そのモータースポーツの専門知識をプールした。 2013年に、 ZF人種エンジニアリングGmbHは、その15周年を祝っている。

Successful as Early as in the Golden Age of Racing
レーシングの黄金時代。速くなければ生き残れない。

The era of the Silver Arrows from 1934 to 1939 remains an unforgettable age of flourishing Grand Prix racing to many motorsports enthusiasts. Rudolf Caracciola won the European Championship – the top category back then – in 1937 and 1938 – in a Mercedes with aluminum rib absorbers and clutches of the Sachs ZF product brand. Furthermore, in the nineteen-sixties, Lotus in its golden years clinched several Formula One victories with a purpose-developed transmission by ZF. Today, ZF continues to be involved in the top category of motorsports. Currently, Ferrari and Sauber rely on the company’s dampers, as Toro Rosso and Lotus do on clutches.
1934年から1939年までシルバーアローの時代は、多くのモータースポーツ愛好家に繁栄グランプリレースの忘れられない時代のまま。当時トップカテゴリ – – ルドルフカラッチオラは欧州選手権に勝った1937年から1938年 – アルミリブアブソーバーとサックスZFの製品ブランドのクラッチとメルセデスインチさらに、 19 60年代、ロータスでその黄金時代にいくつかの式のZFによって目的に開発し、伝送の一つの勝利を獲得。今日では、 ZFはモータースポーツのトップカテゴリーに関与することを続けています。トロロッソとロータスクラッチ上で行うように現在では、フェラーリとザウバーは、同社のダンパーを搭載しています。

Awareness Level Rises at Accelerated Pace in Second Half of Century
オーヴァーテクノロジー(世紀を超えた技術力)更に加速。

When motorsports became increasingly popular in the second half of the 20th century the ZF subsidiary fanned out its commitments across a wide spectrum. Nationally and internationally, the best drivers and teams opted for the products from ZF. Titles in the German Racing Championship (DRM) – such as the one clinched by BMW driver Harald Ertl – and in the German Rally Championship with Reinhard Hainbach or Harald Demuth adorned the company’s successful track record early on. ZF also demonstrated its presence by introducing the Sachs Racing Service Bus, which started to support motorsports teams on location in 1970. Concurrently, the Sachs product brand with its sponsoring commitments was shaping entire circuits. Even today, the famous Sachs-Kurve or the Ernst-Wilhelm-Sachs-Haus at Hockenheim refer to the technology corporation. Decades-long event partnerships with the Sachs Winter Rally or the Sachs Rally Franken remain indelibly etched in the memories of many motorsports fans. On an international level, the brand consolidated its strong racing profile too. John Fitzpatrick, for example, won the IMSA GT Series in 1980 while Martin Schanche and, subsequently, Kenneth Hansen dominated the European Rally Cross Championship with technology from Schweinfurt. And Team Joest Racing, in 1984 and 1985, decided the Le Mans 24 Hours in its favor with Sachs products. In the DTM, Germany’s leading touring car series, the company was successful right from the early days as well. Hans-Joachim Stuck in an Audi V8 equipped with a carbon clutch from Schweinfurt won the title in 1990, and his team-mate Frank Biela in 1991. Today, all the brands involved in the DTM are battling for victory with ZF clutches.
モータースポーツは、 20世紀の後半でますます普及するようになった。ZFの子会社は広範にわたるコミットメントを煽られる。国内外で、最高のドライバーとチームはZFの製品を選んだ。このようなBMWドライバーハラルドエルトルによって締めつけ一つとして – – ドイツのレーシング選手権( DRM)でタイトルとラインハルトHainbachまたはハラルドデムスドイツのラリー選手権では、早い段階で、同社の成功実績を飾った。 ZFはまた、 1970年に場所にモータースポーツチームをサポートするために始めたサックスレーシングService Busを、導入することによって、その存在を明らかにした。同時に、そのスポンサーのコミットメントとサックスの製品ブランドは、全体の回路を形成しました。今日でも、ホッケンハイムで有名なサックスカーブまたはエルンスト·ヴィルヘルム·サックス·ハウスは、技術企業を参照してください。サックスウィンターラリーやサックスラリーフランケンとの数十年にわたるイベントパートナーシップは消えない、多くのモータースポーツファンの記憶にエッチングされたままになります。国際的なレベルでは、ブランドはあまりにもその強力なレーシング·プロファイルを統合しました。マーティンシャンセとは、その後、ケネス·ハンセンシュヴァインフルトからの技術を持つヨーロッパラリークロス選手権を支配しながら、ジョン·フィッツパトリックは、例えば、 1980年にIMSA GTシリーズを獲得した。そしてチームヨースト·レーシングは、 1984年と1985年に、サックス製品との好意でル·マン24時間を決定した。 DTM 、ドイツ有数のツーリングカーシリーズでは、同社は、同様に初期の頃から成功。シュヴァインフルトからカーボンクラッチを装備アウディV8で立ち往生ハンス·ヨアヒムは1990年にタイトルを獲得し、 1991年に彼のチームメイトのフランク·ビエラ。今日では、 DTMに関わるすべてのブランドはZFクラッチで勝利のために戦っている。

Consistent Technology Offensive and Formula One Entry
一貫性のある技術攻勢とフォーミュラワンエントリー

In 1993, ZF entered Formula One as a technical supplier, providing the Sauber team with dampers and clutches. The commitment marked the starting point for a technology offensive. To pool its activities in the most effective manner, ZF, in 1998, formed a separate company – ZF Race Engineering – at the Schweinfurt location. In the Driveline and Chassis product lines, the company develops products for top-caliber motorsports, club sport and tuning. Eight times since 1999 Ferrari has won the Constructors’ Championship in Formula One and Michael Schumacher became World Champion with Ferrari alone five times. With revolutionary engineering designs such as the rotational damper ZF delivered building blocks toward such success. But the portfolio of the current ZF Sachs Race Engineering company also includes product developments for exclusive road cars such as the Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, the VW XL1 or for innovative and fast electric vehicles. Concurrently, ZF has established itself at the top in other high-end motorsports categories and developed lasting partnerships. The winners from Volkswagen at the Dakar Rally, from Peugeot and Audi at the Le Mans 24 Hours and, since 2004, the DTM Champions from Audi and BMW have consistently been relying on the high technology from Germany. The company is currently Official Technical Partner of Volkswagen Motorsport in the World Rally Championship (WRC), Official Partner of BMW Motorsport, Official Partner of Porsche Motorsport, Technical Partner of Toyota Racing in the FIA World Endurance Championship (WEC) and Official Supplier to the DTM and Partner of the Super GT in Japan, Asia’s most prestigious racing series.
1993年に、 ZFはダンパーとクラッチとザウバーのチームを提供し、技術的なサプライヤーとしてフォーミュラワンに入った。コミットメントは、技術攻勢の開始点をマーク。 ZFレースエンジニアリング – – シュヴァインフルトの場所で1998年に最も効果的な方法、 ZF 、のプール活動をするために、別々の会社を設立。ドライブラインとシャーシ製品ラインでは、同社は、トップ口径モータースポーツ、クラブスポーツとチューニングのための製品を開発しています。 1999年以来、フェラーリがフォーミュラワンとミハエル·シューマッハでコンストラクターズチャンピオンを獲得した8回は一人でフェラーリで5回世界チャンピオンになった。など、成功に向かってブロックを構築し納入回転ダンパーZFなどの革新的なエンジニアリングデザインと。しかし、現在のZFザックスレースエンジニアリング社のポートフォリオはまた、ブガッティヴェイロン16.4グランドスポーツフィテッセ、 VW XL1として、あるいは革新的で速い電気自動車のための排他的な道路の車のための製品開発を含む。同時に、 ZFは他のハイエンドモータースポーツカテゴリと先進的なパートナーシップのトップでの地位を確立しています。ル·マン24時間にプジョーとアウディからダカールラリー、でフォルクスワーゲンからの勝者とは、 2004年以降、アウディやBMWからDTMチャンピオンは一貫してドイツからの高い技術に頼ってきた。同社は現在、世界ラリー選手権(WRC ) 、 BMWモータースポーツ、ポルシェモータースポーツ、 FIA世界耐久選手権( WEC )とのオフィシャルサプライヤーでトヨタ·レーシングのテクニカルパートナーの公式パートナーの公式パートナーでフォルクスワーゲンモータースポーツの公式技術パートナーで日本、アジアで最も権威のあるレースシリーズでのスーパーGTのDTMとパートナー。

Today, about 85 employees are working in development, production, support and sales functions for the motorsports products at ZF Race Engineering. These specialists stand for a wide range of high-caliber skills and valuable jobs in the economic region of Lower Franconia.
今日では、約85の従業員が開発、生産、サポート、 ZFレースエンジニアリングにおけるモータースポーツ製品の販売機能で作業している。これらの専門家は優秀なスキルとウンターフランケンの経済地域の貴重な雇用の広い範囲のために立っている。

ZF is a global leader in driveline and chassis technology with 121 production companies in 26 countries. In 2012, the Group achieved a sales figure of about EUR 17.4 billion with approximately 75 000 employees. In order to continue to be successful with innovative products, ZF annually invests about five percent of its sales (2012: EUR 861 million) in research and development. ZF is one of the ten largest automotive suppliers worldwide.
ZFは、 26カ国に121の生産会社とのドライブラインとシャシー技術のグローバルリーダーです。 2012年、グループは約75 000の従業員を約174億ユーロの売上高を達成しました。研究開発:革新的な製品で成功し続けるためには、 ZFは、毎年(EUR 8.61億2012 )売上の5 %程度を投資しています。 ZFは、世界10位の自動車部品サプライヤーの一つです。